Klachtenregeling

Bespreek je klacht met ons

Het is belangrijk dat je je goed voelt bij je verloskundige, want zwanger zijn is al spannend genoeg. Mocht je dus met vragen of twijfels zitten, laat het ons weten! Ook als je ergens ontevreden over bent. Doe dit het liefst gelijk als het speelt, maar als je er al even mee rondloopt ben je ook meer dan welkom om het te delen. We nemen dan de tijd om rustig te praten. Als je het spannend vind, neem dan gerust iemand mee. We gaan het samen proberen op te lossen, want wij vinden het het allerbelangrijkste dat het contact met de verloskundige en andere professionals in onze praktijk deskundig en aangenaam verloopt.

Schakel een klachtenfunctionaris in

Lukt het niet om er samen met ons uit te komen of wil je hulp bij het indienen van een klacht? Wil je weten wat jouw rechten zijn? Neem contact op met een klachtenfunctionaris via klachtverloskunde.nl. De klachtenfunctionarissen zijn onpartijdig en werken onafhankelijk. Ze helpen je graag verder met ondersteuning en advies. Ook bemiddelt de klachtenfunctionaris bij het vinden van een oplossing. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt is vertrouwelijk.

Geschilleninstantie Verloskunde

Als je er met ons en de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet uit komt, kan je jouw klacht voorleggen aan de Geschilleninstantie Verloskunde. Deze onafhankelijke instantie onderzoekt en beoordeelt of je klacht gegrond is. Zij doet hierover een bindende uitspraak. Kijk voor meer informatie op geschilleninstantieverloskunde.nl